Ver este livro no Google Books
10 de abril de 2008
Psychology of the Image
Forrester, Michael A. (2002). Psychology of the Image. Routledge. ISBN:0415165156 "Psychology of the Image" outlines a theoretical framework bringing together the semiotic concepts developed by Charles Peirce, the sociological insights of Ervin Goffman and the psychoanalytic ideas of Jacques Lacan. Image studies in fashion, advertising, photography, film studies and psychology have been influenced by these theorists in significant ways. The framework presented helps the reader understand how these ideas relate to the study of different domains of the image: the internal imagery of dreams, external images such as the photograph and image processes which span both contexts, e.g., images we have about ourselves".
Ver este livro no Google Books
Ver este livro no Google Books
Subscrever:
Enviar feedback (Atom)
1 comentário:
Meus caros criadores deste interessantíssimo Blog, os meus sinceros Parabéns! conteúdos altamente interessantes e úteis, para já não falar de que nos trazem temas que considero fundamentais para o exercício do Design.
Quanto ao livro apresentado ... muito interessante! gostaria de poder aceder a opiniões mais detalhadas sobre a obra em causa, já que o assunto me interessa muito.
Enviar um comentário